De , er zijn geen woorden, Ultieme USB DAC made by Peter van Willenswaard. Dit is Analoog.

20-10-2015

Op enige tijdsafstand zal de USB-DAC van PvW hier arriveren.
 De DAC van Peter is voor mij nog abstract, m.a.w geen JPG.Stom om te zeggen maar ik kijk meer uit naar de DAC van PvW dan naar enig ander product uit zijn keuken.
Is dat historie of struisvogelpolitiek voor het onbekende, mmmmm. Tijd voor recap. In the flow of years heb ik menige onder you mogen encounteren maar niemand heeft mij een zo'n verheffende trap aangeboden en geheel vrijblijfend het pad laten ondergaan, aanschouwen dan PvW in al zijn nederigheid en hij weet het niet en is er wars van.
Peter beleef ik op afstand en dat is maar gelukkig ook want als niet wetenschappelijk NERD is het soms zo NERDachtig om aan sommige onder you uit te leggen wat ik beleef. Hier is sprake van Jitter of rumble....
De moderne HF 309 die zijn oorsprong heeft bij Menno en PvW krijgt een andere dimensie en wel van,,, we bouwen wel een nieuwe 309 tussen neus en lippen door,, neen Hier gaan wij voor.Let op, dit wordt niks. Oké, dat gezegd, Van Peter krijg ik regelmatig te horen,, not so fast Fons.Jawel, Peter, want al heb je zoveel ervaring, net als ik in mijn branche, dat mag geen belemmerde factor zijn t.o.v de vrije gedachten onder de Yougones..
Ik deponeer het niet graag of als statement maar ik ga muzen tegemoet die ik als first mag ontmoeten.
De contiminatie van de Philips HF 309 met de USB DAC en made by PvW.... BOLD.Ga mooie erupties beleven,,,,
29-10-2015
 Donderdag PvW gaat voor mij een USB DAC maken met een limited Edition van de AudioNote AN DAC3.1X.Komt zo van de factory ( UIT CANADA ) maar dan met een modificatie van Peter. De USB is geheel van de hand van Peter. Nu nog het bitperfect verhaaltje borgen. En dan is er weer een flashback, want mijn 1e DAC van Peter had een blauwdruk van destijds de AN.DAC3


                                           Zie daar de DAC van Peter met Alex (mooie tijden) anno 2003 toen nog SPDIF later I2S. 

En onderstaande moet HET worden. Let wel, uit CANADA. De potmeter is er een van Ko,on die AudioNote plaatst in hun toplijn, DE ONGAKU


07-11-2015

Hi Fons,

Je USB-Dac komt medio december. Ik heb die speciale AudioNote die ik wilde inmiddels te pakken. Ziet er goed uit, werkt ook prima. Ik heb inmiddels luistertests gedaan wat betreft de manier van aansluiten van het in Italië gekochte USB-deel (er waren meerdere opties). Een voeding daarvoor heb ik ook al ontworpen. Ik heb inmiddels ook 192 kHz testsignalen op mijn laptop en ook betrouwbare HiDef muziek om te kunnen luisteren. Nu moet ik ergens in de komende weken tijd vinden om het in te bouwen (plus potmeter). Deze dac wordt mind-boggling goed. Zet je maar vast schrap.

Peter

06-02-2016 

 WAT INFO VAN PvW BETREFFENDE MIJN AANSTAANDE DAC.

 Als basis is een AudioNote Dac gekozen, een al wat oudere 3.1x. De schakeling op het digitale board is zoals in veel AN-Dacs gebouwd rond een AD1865 converter in een non-oversampling opzet en gevoed met een 3-tal eenvoudige shunts. Best netjes dus, maar ik heb die AD1865 nooit helemaal overtuigend gevonden. Geef mij de PCM63 familie maar. Bovendien is de 1865 zolangzamerhand verouderd, in die zin dat de maximum sample frequentie 96 kHz is en er tegenwoordig natuurlijk steeds meer HD downloads op 192 kHz te vinden zijn.
Het digitale circuit is daarom vervangen door een door mij ontworpen print rond de opvolgers van de PCM63: de 24-bits PCM1704, die 192 kHz aan kan, en super klinkt. Ook non-oversampling natuurlijk en 7 shunts van eigen ontwerp zorgen voor een vlekkeloze voeding. Ik laat het ingang-circuit met de S/Pdif en XLR ingangen plus de AN ringkerntrafootjes intact, daar is niks mis mee. En bied het uitgangssignaal aan via de op de AN-print aanwezige Interstage-trafo's die van zeer goede kwaliteit zijn. Het analoge deel van de AN 3.1x is verrassend simpel: per kanaal staat er een ECC88, de beide triodehelften staan parallel en hun anodes gaan naar een mooie C-kern uitgangstrafo met een ratio van 4:1+1. Deze aanpak ken ik van geen enkele andere AN-Dac. Lijkt op het eerste gezicht ook niet het achtste wereldwonder, maar de combi met wat ik van het digitale gedeelte gedaan heb blijkt klankmatig wonderschoon. Zo'n symbiose is eigenlijk niet te voorspellen, een zeer gelukkig toeval dus.Aan de voeding van het geheel heb ik niets principieels gewijzigd: het bleek gewoon niet nodig! Alleen had de voeding van de Audiomagic dig-print iets meer spanning nodig dan voorhanden, dus is een geschikte ringkerntrafo toegevoegd. En een aparte schakelaar voor de gloeispanning zodat het digitale deel permanent onder spanning kan blijven staan zonder dat de buizen nodeloos slijten. Als extra is nog een USB-ingang toegevoegd, gekozen is voor het printje van WaveIO. Dat trekt 500 mA, dus daarvoor is een superschone en stabiele serievoeding ontworpen. Waarvoor weer een eigen ringkern trafo nodig is.Qua buisbezetting is gekozen voor oude E88CC's van Mullard. Voor de voeding was een 6X5 van Tungsol voorhanden, er moet nog worden uitgezocht of een 5852 van beide eventueel beter klinkt.
Omdat deze Dac direct een eindversterker gaat aansturen, komt er ook een volumeregelaar in: een Ko'on zoals ook in de Ongaku gebruikt. Die wordt elektrisch gesproken tussen het digitale bord en het analoge ECC88 uitgangstrapje geplaatst, zodat de uitgangsimpedantie constant en lekker laag blijft. Ruis voegt hij in die postie in het geheel niet toe. P v Willenswaard info@audiomagic.nl 

De USB-print maakt van het USB-signaal een SPDIF-signaal, mijn digitale print vertaalt SPDIF in digitale audiosignalen die in DA-converterchips (1704 in mijn geval) worden omgezet in analoge signalen (en die gaan dan naar het AudioNote uitgangstrapje)

 De EMBRASE heb ik al meer dan een week in mijn bezit en nog steeds niets gedeponeerd betreffende zijn of haar kwaliteiten. Oorzaak,, teveel gewisseld met versterkers en interlinks en zodoende geen geheel voor ogen dat appels met appels valt te vergelijken.Maaar, dat hier iets byzonders aan het ontwikkelen is staat buiten kijf, de EMBRASE is uitzonderlijk.Laat ook sinds geruime tijd alles goed inspelen voordat ik ga proclameren van dit is OOOooh en dat is nog meer OOOooh, wat mooi.Hans was vorige week ook van de partij toen Peter de EMBRASE kwam afleveren en vond dat er BLOED stroomde door de EMBRASE en kreeg herhaaldelijk kippenvel en bleef maar luisteren naar de EMBRASE omdat het totaal niet vermoeiend was, zeer aangenaam. Als ik dan toch wat steekwoorden moet wegschrijven heeft de ongekende definitie een waauw effect die verslavend is met een mid die zeer muzikaal is alsof er alleen maar even harmonische zich daar nestelen. Lage tonen zijn nu onder controle. De EMBRASE dicteert, hij zag, aanschouwde en overwon.Dit is mijn laatste DAC en zal mijn huiskamer nooit verlaten. ONGEKEND,,eenzame hoogte.

25-02-2016
Als 1e was daar de combi, de EMBRASE met de Cayin en dat klonk voor mij goed maar niet overtuigend. De EMBRASE had alles onder controle maar ik miste wat, kon mijn vinger er niet opleggen....De Cayins zijn even uit de roulatie geweest wegens een defect en ter reparatie aangeboden bij de verkoper , wegens garantie en vanaf dat moment en andere atmosferische encounters was de betrokkenheid ver te zoeken.Met het verkrijgen van de DENON POA 8000 trad het gemak van het ontmoeten van muziek in mijn sfeer.Dit is zeer aangenaam en staat gelijk aan esoterisch welzijn en menigeen onder u zal dat ervaren als een contradictie.De combi van de EMBRASE en de DENON POA 8000 staan verslavend te produceren en dwingen mij als ik mijn 2 uurtjes die ik mag werken, dat zijn mijn emolumenten, alsnog verder in te korten zodat ik mijn muzen kan omarmen. Cocoonen in mijn muzikale tuin..Vorige week was Hans hier met zijn proto van de HS-309, waaaauw, Dit is bloedmooi en dan alleen met een monoblokje.Alle aanwezige waren overruled, van wat is hier aan de gang, missen wij iets, dit is extraordinair.U luistert mono, uit een box, aanwezigen blijven luisteren en happen naar lucht, komen woorden tekort om dit in poëzie om te zetten, Er zijn van die momenten dat je het Nirwana binnen handbereik hebt en dat is NU.... IK HEB HET, en laat het NOOIT meer los..De combi van de HS-309 ( HS staat voor Hans Satink ) met de EMBRASE is genieten, laat je niet los.Heb al jaren het een en ander weggeschreven in verschillende verheffende trappen maar de combi van de 309 van Hans en de EMBRASE slaat alles. .En nu komt het,,Later die avond gaat Hans met zijn proto van de HS-309 naar Vlissingen, voor een reparatie, en de volgende dag.....Fons, wat ik nu gehoord heb,,,In Vlissingen wat reparatie gedaan en kwam het gesprek op onze HS-309 met als gevolg dat onze HS-309 zich ging nestelen in de Vlissingse config en het was goed maar niet dat wat wij bij jou hebben mogen ondergaan.Fons, in jouw config, de EMBRASE en de HS-309 is iets uitzonderlijk aan het ontwikkelen.Ik weet het, je hebt van de tijdspanne waarin alles moeiteloos zich ontpopt, zich laat zien en altijd aanwezig is maar wij zien het niet, of voelen. Al doende geleerd van het verleden, deze combi verlaat nooit HKZ.Ik heb met de DENON POA 8000 en de EMBRASE een muzikale tuin maar met de HS-309 van Hans in combi met MIJN EMBRASE zal ik dagelijks in hogere sferen, die zeer esoterisch zijn, verkeren en alsmaar yearning zijn..Het frappante is dat als men een deel van het geheel van deze DAC mag uitmaken er geen verlangen is meer naar welke andere DAC dan ook. Deze DAC staat op eenzame hoogte. Andere mogen aanschouwen en vragen zich af, WAAR BEN IK AL DIE JAREN MEE BEZIG GEWEEST? Ik had toch de wijsheid in pacht!!!
EEN ANALOGE DAC, NOOIT GEDACHT DAT IK DAT ZOU MOGEN ENCOUNTEREN, maar IK HEB HEM