Peter van Willenswaard

De 300B van Peter van Willenswaard met de Svetlana 300B ,,   Mijne Dames en Heren dit is Copernicaans

Even geduld, dit heeft tijd nodig dit heeft 'n andere dimensie dit vraagt om recapitulatie van je eigen ik,ik stop even,
fons,

22-11-00
Ben al 'n beetje verder met het laten inwerken van deze amp. Het is makkelijk om zondermeer te zeggen dat het de mooiste versterker is die ik tot nu toe gehoord heb, maar het is nog mooier om te verwoorden waarom.
En daar ben ik nu mee bezig en lukt nog niet helemaal.
Of doe ik te moeilijk!, ja; wie zal het zeggen.

Dit schrijft Peter in Stereophile over 300B STEREOPHILE, november 1999
Dit schrijft Peter in AES-NL 25 jaar Tekst gevonden, laatste alinea over Werkelijkheidsweergave. Wat in publieke demonstraties met high-sampling systemen inmiddels duidelijk is geworden is dat ze qua klankverbetering flinke potenties aan het licht brengen. Technisch-wetenschappelijk gezien werpt dat interessante vragen op, want waar ligt dat dan aan? Bandbreedte tot ver boven 20 kHz? Omstreden, en niet erg waarschijnlijk. De afwezigheid van een brickwall-filter pal naast de audioband? Mogelijk. En het is ook nog denkbaar dat jitter om allerei redenen minder kans krijgt in high-sampling systemen; daar zijn steeds meer aanwijzingen voor. Misschien zal high-sampling uiteindelijk wel een omweg blijken te zijn, als we door hier diep in te duiken eindelijk leren hoe het
met 44,1 kHz en 16 bits eigenlijk had gemoeten....

24-11-00
Betreffende de 300b amp van Peter, overbodig om te zeggen hoe mooi het hoog of laag of midlaag of midhoog is,
dit is 'n vanzelfsprekendheid bij deze amp waar je niet over spreekt, als men daar over spreekt mist men de contaminiate van het geheel. Onderstaande zijn abstracten die door mijn hoofd flitsen tijdens het luisteren,
vergeef me. Deze amp moet je ondergaan en neemt je bij de hand naar 'n ander niveau van luisteren.
De muziekinstrumenten worden voor je geopend en laten je meedelen in hun karakter,
het legt je niets op en je mag het moeiteloos beleven. Mag beleven want er is niets dwingend, niets hoeft, alles mag.
Stemmen zijn niet aanwezig, de persoon is aanwezig. Deze amp is 'n passe-partout voor je eigen ik.
Bij de eerste tonen glijdt er 'n innerlijke zwaarte van je af en dompelt je onder in je eigen wereld, in je eigen ik.
Dit zijn voor mij zeer prettige ervaringen.
ik weet het, het zij zo

Terwijl ik dit schrijf in kantoor speelt de amp in de huiskamer en meerdere malen vlieg ik van mijn stoel richting de muziek om toch maar niets te hoeven missen van de aanwezige muzen.
Ben benieuwd wanneer deze passe-partout alle geheimen ontrafelt van het ZIJN.
Deze 300B amp van Peter krijgt van mij de naam, ja u weet het al, PASSE-PARTOUT.
( de sleutel die overal toegang heeft)
Met deze passe-partout worden je grenzen van wat je allemaal kan hebben danig op de proef gesteld.
hoe verzint ie 't. Binnenkort in dit theater de gemod. DAC van John v/d Sluis en Peter van Willenswaard en de phonotrap van Peter. Als eerste de DAC, van A&T gemod. door Peter.
Hoeveel kan 'n mens hebben aan info, definitie subliem en laag is fundumenteel aanwezig en strak
Het mid laat je smelten Ik wist wat mij te wachten stond daar ik de DAC van Peter al enige maanden geleden gehoord had en toen was het toverwoord definitie, zelfs bij laag volume is alles vertegenwoordigd.

En dan komt het>>>>>>>ANALOOG. De phonotrap van Peter en dan bedoel ik de phonotrap
het laat je alle kleuren van de regenboogzien. Het is inderdaad de overtreffende trap.. Nu weet ik weer wat eerlijke reproductie is.

En dan moet je nagaan dat ik met 'n eenvoudig elementje speel (MM, 20 jaar geleden gekocht voor +/- fl 125.--), draaitafel is redelijk, de Sony PS 4300. Geef je aan het digitale zoveel uit, om de conversie van Analoog naar Digitaal en daarna weer analoog zo muzikaal mogelijk te laten evolueren en kom je tot ontdekking dat in al die jaren het leuk is geweest en niet meer dan dat.
20 jaar na dato met het digitale zijn we nog steeds niet daar waar wij afgehaakt zijn.Helaas is onze hobby niet al te fijnmazig om hier weer alle AAAAAAAAAAAAA en OOOOOOOOOOOOO te declameren, maar als ik toch iets moet zeggen,, Degene onder ons die nu nog alle kaarten op cd zetten,,,, het ga je goed
De phonotrap van Peter is aan het inspelen en 'n nieuw fenomeen erupt.
En wel... tranen van geluk, emotie's zijn mijn deel, dit is verheffend, je komt in een euforie die je niet meer wil los laten,
ja inderdaad 'n verslaving. Hoe is het mogelijk dat ik met het digitale nooit een zulk fase heb mogen ontmoeten.
En dan komt de ontkenning, Alex u kent hem wel, degene die mij bij de hand neemt.
Fons, wat is analoog toch mooi, deze week mijn draaitafel van zolder gehaald en aangesloten op de phonotrap van
A&T en mooi dat het is, ja dit slaat echt alles.
Dus Alex, jij gaat ook voor de pickup, neen Fons daar ben ik veel te lui voor, ik werk liever met de afstandbediening.
Hier begrijp je dus niets meer van, zijn draaitafel gaat weer terug naar zolder en de emotie roept vanaf de zolder
maar het is tegen dovemansoren.
Anno 2003

                                                                                                   De NirWana DAC van PvW                                                                                                                              (ik weet het, NirWana moet met 'n V, maar de W staat voor!!!!!)

Ja, dit wordt weer 'n byzonder product van de hand van Peter van Willenswaard, net zoals  mijn voorversterkerde NirWana.Pre en deNirWana.Phono en wel, en heeft het geraden 'n DAC.
Dit wordt de NirWana.DAC???????? op basis van..... Ik weet al wat dit voor emotie's gaat teweeg brengen.
Men gaat het in dimensie's ervaren. Eruptie's in lucht, Emotie forgive me...
Momenteel speelt de MP.DAC van A&T gemod. door PvW op het nivo van 'n Audio-noteDAC.5.1 maar met
de TungSol JTL6X4WA als gelijkrichter speelt het de sterren van de hemel

De Tung-Sol JTL6x4WA is weer zo'n buis die vastgeroest zit in mijn DAC en die onmiddelijk zijn plaats zonder pardon heeft ingenomen, u weet wel, hij zag en kwam en .......
Als versterkingsbuis wordt de Telefunken ECC802S gebruikt, toevallig heb ik deze buizen 2 jaar geleden gekocht voor
Euro 25.-- en ik moet er nu op marktplaats.nl Euro 150.-- voor betalen, per stuk!!!!!

Peter gaat voor mijn NirWanaDAC!!! 'n shuntvoeding plaatsen met als uitgang geen zilver trafo
maar 'n OC. Waarom een andere DAC, mijn Gemod. A&T DAC voldoet toch prima gezien bovenstaande ervaringen!!
Zoals u weet ben ik een onrustig figuurtje en menigeen onder u heeft mij dat op verschillende wijzen
duidelijk gemaakt maar als men in gesprek komt met PvW en zijn mening vraagt over bepaalde producten
zijn toch bepaalde producten die als men bij nul begint tot grotere hoogten kunnen stijgen.
Zoals ook met mijn A&T DAC, het kan beter als ik (PvW) van nul mag beginnen, zo gezegd zo gedaan.

Tijd om eens even wat te melden. Het mechanische werk is helemaal af, de buisvoet voor de 6SN7 zit er ook in,
de trafo's en smoorspoelen zijn gemonteerd en de buizenshunt zit op zijn
plaats. Evenals de audiotrafo's die geoogst zijn van het AN analoge board.
De shuntvoedinkjes voor de digitale print zijn gebouwd en getest en liggen
klaar voor verwerking. Ook het niet-digitale-filter printje ligt klaar, als
vervanging voor de DF1700 (dig. filt.).  In een digitaal filter wordt gerekend aan het signaal en dat hoor
je: zonder digitaal filter luister je direct naar de 16 bits zoals ze van de CD komen!
De digitale print is gestript van zowel de overbodige als de 'foute' componenten en al redelijk wat nieuwe componenten zitten op hun plaats. Bij nadere inspectie blijkt van de aarding in de layout van het AN digitale
board niet zo veel te kloppen. Het is allemaal wel goed bedoeld, maar niet goed!
peter van willenswaard
18-06-03

Afgelopen maandag heeft Peter de NirWanaDAC afgeleverd en na 'n reisje van Rotterdam naar Heinkenszand
klinkt deze DAC al meteen beter dan mijn A&T DAC ( gemod. door Peter) en wel in meer openheid.
Maar daar is danook alles meegezegd. Wegens tijdgebrek van mijn kant gaat de DAC even logeren bij Alex.
Dinsdag breng ik de DAC naar Alex, alsmede mijn Big C om de de ongelijkheid van de twee blokjes weg te werken.
Eerst gaan we luisteren naar de DAC van Alex (gelijk aan mijn A&T DAC ) en ja hoor dit klinkt heel mooi
en dan mag de NirWanaDAC zijn kunsten displayen en daar blijft echt niets van over, dit klinkt slecht.
Oorzaak is dat de preamp van Alex maar een kanaal heeft met zilver en alle andere kanalen met koper.
Dus even omprikken en daar was het, je voelt gewoon dat de magie eraan komt.
Dit heeft tijd nodig om te acclimatiseren bij Alex dus we gunnen de DAC tijd.
Woensdag belt Alex en vertelt mij dat hij MAGIE heeft mogen ervaren en wel in de vorm van
HET AANRAKEN VAN DE MUZIKANTEN..............
Deze NirWanaDAC gaat tot eenzame hoogte stijgen als hij zondag is uitgerust van het vervoer van Rotterdam
naar Heinkenszand.
Ondergetekende krijgt steeds meer het besef dat in zijn config. iets heel moois aan het ontwikkelen is.


De behuizing van de DAC is voor 90% van koper, bijeengehouden door aluminium profielen. Digitaal en analoog hebben elk hun volledig gesloten compartiment.
Het digitale gedeelte is op basis van een AudioNote DAC3 print, die echter
geheel gestript werd op de IC-voeten na. Alle functies daar hebben hun eigen
klasse-A voeding gekregen, de voedingen hebben 2 MHz bandbreedte, een
ruisvloer van beter dan -120 dBV en behoeven dus geen elco's ter
compensatie. Zes van zulke voedingen worden gevoed vanuit een aparte
voedingstrafo en een tweetal swinging-choke gelijkrichtschakelingen.
Het oorspronkelijke digitale filter (DF1700) is vervangen door re-routing
circuit, het signaal dat de DAC-chips bereikt is direct de 16 bits die op de
CD staan (fs 44 kHz). Ook is de aardings- en voedingslayout van de print
sterk verbeterd. Een externe rood-groen-LED geeft aan of er correct op het
inkomende SPDIF-signaal gelockt wordt.
Voor de interfacing tussen de DAC-chips en de analoge uitgangstrap wordt
gebruik gemaakt van de mu-metaal afgeschermde 1:1 trafo's en
laagdoorlaat-filters van AudioNote. De uitgangstrap is een triode per
kanaal, in geaarde kathode schakeling. Voor de benodigde dubbeltriode kan
gekozen worden uit E182CC, 5687, 6SN7, ECC88 of 6N1P, zonder dat er een
instelling gewijzigd hoeft te worden. Koppel-C's zijn koperfolies.
De voeding voor de analoge uitgangstrap wordt geleverd door een 5 buizen
tellende klasse-A voeding, aan de uitgang waarvan wederom geen elco's of
folie-C's nodig zijn. De hoogspanningsgelijkrichter is een speciaal
geselecteerde 6X4 van Tungsol (die buis is dan ook de mooiste 6X4 ooit
gemaakt), maar indien gewenst kan ook een 6X5 of een bendix 5852
geplaatst worden.
Een tweetal trafo's en twee smoorspoelen verzorgen de opbouw van
de diverse benodigde spanningen. De correcte werking van de voeding wordt
bewaakt door discrete analoge schakeling: zou de voeding buiten zijn
specificaties treden, dan schakelt dit circuit haar af. Een externe
rood/groen-LED toont de status.

Peter.

30-06-03
Kippenvel,
Eindelijk krijg ik de PvWDAC terug van Alex en kan zelf gaan luisteren en krijg spontaan kippenvel.
Een verschijnsel dat men ervaart als beginneling in audio, maar met het verstrijken
van de jaren komt dit verschijnsel steeds minder voor, men is het een en ander
gewend, en als men dit toch weer mag ervaren dan heb je AUDIOMAGIC mogen ontmoeten.
De DAC van PvW is inderdaad audiomagic en als bijverschijnsel was het kippenvel
nog aanwezig terwijl de muziek allang was gestopt.
Dit zeer prettig effect krijg je gratis bij de DAC van PvW.
Cd na cd gaat in mijn koperen loopwerk en kom tot de conclusie dat ik al mijn cd's
moet doorlopen, want wat heb ik veel muzen gemist.


Onderstaand een mail van Cees die mijn DAC bij Peter in Rotterdam heeft mogen beluisteren.Hallo Fons,
Ik vind dat je nog wat voorzichtig bent in je loftuitingen over de DAC van
Peter. Ik heb hem bij Peter thuis mogen horen voordat hij naar jou toe
ging, en was er kapot van. Na een paar weken durfde ik hem te vragen of hij
dit ook als bouwdoos verkocht, omdat het diep in me maar bleef knagen.
Voorlopig nog maar even blijven dromen.
Een tijd geleden bij Peter de Ongaku eindtrap gehoord. Deed bij mij
hetzelfde, maar door zijn prijs blijft dat een onbereikbare droom (moet je
ook hebben, anders wordt het allemaal te gewoon).
De eerste indruk van de DAC was: ik luister naar SACD, grijpbaar geluid,
ruimte, emotie, enz, enz, enz. Ik zit naar een plaat te luisteren, maar
zonder de vervelende bijgeluiden als kraakjes en tikjes.
Cristina Branco gaf een echt privé concert, thuis klonk het weer als een
onzettend fraai opgenomen CD (dank je wel Eelco Grim).
Hugh Masekela en band gaven een concert, je zat in de zaal, alles klopte.
Bloedstollend!
Ik dacht dat ik in de loop van de tijd al het beste had gehoord, maar dit  sloeg alles!
Cees.

Klopt Cees,
Maar door gebrek aan tijd en het mooie weer, laat het een en ander op zich wachten.
Maar er is ook een andere oorzaak, n.m. de versterkersbuis en de gelijkrichter.
Als gelijkrichter kan de 6x4 van TungSol of de 5852 van Bendix of een 6x5 erin geprikt worden.
Als versterkersbuis kan er de E182CC, 5687, 6SN7, ECC88 of 6N1P in.
Bovenstaande heeft even wat tijd nodig om de juiste buis op de juiste plaats te prikken.
Toevallig vandaag dat afgerond, moet toch 13 x VT-231 en 6SN7 beluisteren.
Daarna laat ik alles weer inspelen en zodoende wat summier en laat met deductie's.
Maaaar ik ben eruit, als gelijkrichter mag de 6x4 van TungSol en als versterkingsbuis
de VT-231 van RCA hun kunsten displayen aan het firmament en spelen direct
de sterren van de hemelen wat overblijft is een,,,
ZWART ACHTERGROND MET ALLEEN MAAR MUZEN..
Wat jij schrijft kan ik alleen maar van harte onderschrijven, Alex heeft het ook mogen ervaren en
wel in de vorm van het "aanraken van de muzikanten", sluit perfect aan met jouw bewoordingen
"grijpbaar geluid, ruimte emotie".
Het is moeilijk na zoveel jaren van audio om weer de juiste bewoordingen te vinden, het
audiovocabulair is niet zo fijnmazig om steeds weer niet in dezelfde abstracten te vervallen.
Toch wil je het vertalen en dat heb ik als een meer gedaan met de 300B van Peter jaren geleden
maar is nog steeds actueel.
Dus nogmaals mijn abstracten,,,,,,,,,,,,
Deze DAC moet je ondergaan en neemt je bij de hand naar 'n ander niveau van luisteren.
neemt je mee naar een realistisch niveau van luisteren
De muziekinstrumenten worden voor je geopend en laten je meedelen in hun karakter,
je kijkt als het ware de klankkast van 'n gitaar in
Het legt je niets op en je mag het moeiteloos beleven.
Mag beleven want er is niets dwingend, niets hoeft, alles mag.
Stemmen zijn niet aanwezig, de persoon is aanwezig.
Dit ervaar ik als 3D, staat inderdaad gelijk aan de SACD opnametechniek.
Als ik menigeen onder u een advies mag geven, ga voor deze DAC van PvW en blijf genieten van uw
cd collectie zodat u niet alles weer voor de derde keer moet gaan kopen.
Eerst de lp, daarna de cd en dan nu weer de SACD.
SACD is een prachtig opnametechniek maar de SACD DAC is de manke die het verpest.
Met de PvWDAC heeft u SACD kwaliteit op gewoon cd en er gaat een wereld van emotie's voor
u open.
Ik weet het, het zij zo.
Jitter is onbekend dankzij deze DAC, het laat u voor de volle 100 procent genieten van de muziek.
Compleet nieuwe instrumenten openbaren zich op cd's die ik in den treure ken,
hoe is het mogelijk!!
Zelfs een DAC5 Signature van AudioNote (45000.-- euro) mag zelfs niet in zijn schaduw staan.
Ja, dat is echt een boude uitspraak, maar is te onderbouwen, daar ik de DAC5 Signature in
Den Haag heb mogen beluisteren,Peter, mijn dank voor de dagelijkse emotie's.
juli 2003
Onderstaand alvast 3 foto's van de 300B van PvW met het luisterresultaat anno 2003.
Zie op de 1e foto rechts van de WE 300B de bias om de WE te regelen.
Let wel, dit zijn prototype's van 1999 om als basis te dienen voor een 300B, geheel in koper,
voor iemand uit zuidholland.

Verkondig je 2 jaar lang dat de 300B,anno 2000, van Peter de ultieme versterker is en je mag HET anno 2003
8 weken lenen en er blijft niets van over. Het is meer dan DAT, HET is een overtreffende trap geworden.
Wat de audiojaren met je mind kan spelen.Alle amp's die na de 300BPvW (Ongaku) mijn deel mochten zijn hebben toch het een en ander vertroebeld.
Als eerste buizenbakje was daar de HF-309 en was leuk en wederom, niet meer dan dat,
maar was niet mijn favoriet, ook niet nadat Peter een mod. had uitgevoerd, maar met de Hf-304
was ik meer dan tevreden mee.
De Air-Tight van meer dan FL. 20.000.-- mocht zich maar heel even laven aan mijn muur.
Daarna komt het protoype, 300B(ONGAKU) , anno 2000,van Peter en ik smelt ,,maar moet weer
terug naar Peter. En dan begint het Thorney Path met diversen amp's, met als voorbeeld de Ceasar en de Big C
met hun mooie ervaringen waardoor je alles weer opnieuw beleeft.
Dick, mijn dank hiervoor.
Sommige onder "You" sluiten techniek uit van audio en proclameren
"DE MUZIEK STAAT OP DE 1E PLAATS" maar gaan vrolijk verder met mod..
dus>>> we zitten allemaal in hetzelfde D.I.Y. schuitje.
M.a.w, voor ons Audiofielen staat techniek bijna gelijk aan audio.
Degene die anders beweert past struisvogelpolitiek toe, niets mis mee,,,
het zij zo,,, het is zo,,,, iedereen in zijn waarde..bla,bla,bla...
O.K we gaan verder,Ook de Audio Note Conquest Mono Amplifiers zijn niet in staat om dergelijke liefde cq. ervaringen
te doen verbleken.... etc...etc...etc...
heb ze beluisterd in Den Haag,. het Audiotorium, maar daar later meer over.

Vandaag, anno 2003, kan ik de 300B lenen en staan de prototype's van PvW (Ongaku) onder spanning,
Ik verkeer in het gelukkige dat ik deze dimensie kan plaatsen, gelet op het verleden.
Zoals ik al eerder memoreede HET is meer dan DAT.


25-07-03
Dit is nog mooier dan ik in mijn gedachte had geplaatst. De 300B van Peter veegt met een klap de Big C van het audiorack en je bent verkocht, er is geen weg meer terug, alles wordt op zijn kop gezet en de muziek speelt met je brain, wetende dat de 300B van Peter alleen benedendeks met zilver verweven is, maar de
trafo's met koper is verweven. Het grote verschil met 2 jaar geleden ligt volgens mij in de 300B buis.
In plaats van de Svetlana 300B mag nu de W.E. 300B zijn kunsten displayen.
Uit bovenstaand blijkt dat zilver niet zaligmakend is maar met een goed ontwerp kan het heel mooi klinken.
Was toch zeer gelukkig met mijn Big C met zijn zilveren trafo's en benedendeks het
zilver van PvW en zoals ik eerder wegschreef, dit gaat de richting in van de 300B van Peter.
Klopt ook gezien mijn ervaring met mijn DAC, de UIT is een OC en geen zilveren trafo
zelfs niet op aandringen van mijn kant. Een zilveren trafo UIT is niet nodig, volgens Peter, een OC UIT kan heel goed als men weet hoe het gedaan moet worden, soms kan het wel, soms kan het niet en dan
is een trafo UIT wel mooier, afhankelijk van het ontwerp.

22-09-03
Peter is terug van vakantie en daarmede is danook een eind gekomen aan het verheffende
en de zwaartekracht trekt je genadeloos terug. Weg zijn de muzen.
Dit had ik niet voor mogelijk gehouden dat er een zo'n groot verschil zou zijn tussen
de 300B van Peter en de Big C. Natuurlijk was er een duidelijk verschil, dat was bekend maar het zal wel aan de 8 weken  liggen die de 300B hier heeft doorgebracht en dan ga je toch meer horen dan in 'n paar dagen.
Let wel, de kwaliteit van de Big C blijft overeind maar als ik toch een verschil moet wegschrijven is
dat het meteen opvalt dat de Big C niet open is en layback.
De 300B van Peter heeft geen autobias de Big C wel en Dick heeft in de Attilla ook geen autobias.
Toch eens daar gaan kijken of daar een winst te behalen valt

28-09-03
Revolutie:, de schuld ligt bij PvW en voorgaande ontmoetingen.
Daar gaat ie dan.
Zoals u weet ben ik zeer te spreken over de 300B van PvW en schrijf dat weg in de vorm van
het tilt je naar een ander niveau van luisteren met al mijn emotie's daaraan gekoppeld.
En daar was het Audiotorium met zijn koperen blazers proclamerend het NirWana, maar ik
had het al gevonden in de vorm van PvW.
Neen, jongens uit Den Haag eerst bewijzen, dus zogezegd zo gedaan naar Den Haag met als
bagage mijn koperen loopwerk en mijn A&T.DAC gemod. by PvW.
Door Aernoud perfect ontvangen en het vergelijk kon beginnen.
Als eerste het koperen loopwerk versus de CEC.TL.1 en Alex voorkeur ging richting de CEC,
ondergetekende ervoer meer warmte in het koperen loopwerk van Alex.
Helaas de PvW.DAC kon niet praten met de preamp van A.N, dus daar geen vergelijk.
Ik ging met hoofdpijn weg, het is er allemaal en dat is er er bij zovele, maar ik wil emotie.
Al richting zeeland toerend komt de evaluatie en Alex was er zeer over te spreken, maar het
was wel zeer direct, al met al was het niet zo geslaagd.


09-10-03
Daar gaan we weer, Het spel speelt weer.
Kan mij goed vinden in de kritiek van R.Jonkers m.b.t. zijn artikel over Audio-Note in Homestudio.
De directheid die Ruud heeft ervaren zijn ook mijn deel geweest in het Audiotorium.
Bovenstaand schrijf ik zeer lovend over de PvW.DAC, maar om tot dat schrijven te komen is nogal het
een en ander aan vooraf gegaan.
Daar was eindelijk de PvW.DAC en het was indrukwekkend en zeer direct, anders dan dat ik van
Peter gewend ben!! Het grote gewenningsverschil zit in de terugkoppeling die wel aanwezig is in mijn gemod. A&T DAC maar niet in mijn PvW.DAC.
Dat is voor mij een andere orde die om tijd vraagt.
Alex heeft de ingewanden bekeken van de PvW.DAC en haalt in zijn DAC ook de terugkoppeling eruit
en is lyrisch.
Dus zogezegd zo gedaan, als eerste heeft Alex in mijn A&T.DAC (dit is niet de PvW.DAC)
de terugkoppeling gesloopt en er blijft van mijn oude vertrouwde A&T.DAC niets over,
neen dit is niets voor mij, het is wel zeer direct, of m.a.w. nadrukkelijk aanwezig.
Alex zet de terugkoppeling weer terug en het is een domper, oh wat een verschil,
neen, voor mij geen terugkoppeling meer,, maar het begrip acclimatiseren heeft recht van spreken.
De afwijzing ligt in het grote verschil van zonder terugkoppeling wat men als zeer direct, opdringerig
kan ervaren en dat vraagt een ander manier van luisteren.
Soms is terugkoppeling nodig, zie mijn geschiedenis met deHF-304 en de HF-309.
En dan komt de vraag weer om de hoek,, ja, maar, men moet niet anders gaan luisteren omdat
technisch de terugkoppeling niet CHIQUE is, neen daar trap ik niet in, het getuigt van dat men
in staat is om de variabelen te onderkennen en toe te passen.
Ondertussen was ik ook bezig om de juiste gelijkrichter en de versterkersbuis, voor mij, te vinden
en daar gaat ook de nodige tijd in zitten met alle deductie's vandien.
Nu speelt de PvW.DAC zoals hij is afgeleverd door Peter en nogmaals,
HET speelt de sterren van de hemel.
Na dagen heeft het begrip terugkoppling geen impact meer en de muzikale eruptie's verschijnen
aan het firmament, het is een kwestie van audioopvoeding die mijn deel zijn en ik kan niet anders dan
toegeven , er is geen weg meer terug.
PvW, flikt dat keer op keer.

10-10-03
Volgende heeft geen meerwaarde maar,,,,
Afgelopen vrijdag om 10.uur tot 23.uur muziek geluisterd, m.a.w. naar de DAC geluisterd.
Toch 13 uur in een verheffend stadia!
Ruud Jonkers was voor heel even mijn maatje, maar Ruud,,,,de ontkenning,
tja, daar moet je dan mee leven.

01-01-2006
Mijn toekomstige regenboog;

Een sneaky foto van de winnende phonotrap van Peter van Willenswaard genomen tijdens het Triodefestival in Duitsland. Bovenstaande phonotrap heeft de 1e prijs gewonnen tijdens een shootout met 24
ingezonden phonotrappen.
Zie de site van PvW  voor meer info betreffende deze PhonoAmp.